Renkler sinemada bir anlatı dili oluşturmada önemli bir role sahiptir. Renklerin bazı kültürlerce taşıdığı ortak anlam ve/veya izleyici de yarattığı serbest çağrışımlar dolayısıyla sinemanın sıklıkla başvurduğu bir ögedir. Renkler sinemada bazen bir konuşmanın bazen de bir durumun yerini alarak olay öyküsünde anlam bütünlüğünü sağlar. Karakterin iç dünyasını yansıtarak sanatsal bir etki yaratır. Renk unsuru sinemada kimi zaman doğrudan bir gösterge olarak karşımıza çıkarken kimi zaman da yan anlam olarak öyküyü destekleyici bir nitelik taşır. Bu çalışmada renklerin anlamı ve diğer kavramlarla ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın son kısmında aynı zamanda bir ressam olan Peter Greenaway’in ‘’Aşçı, Hırsız, Karısı ve Aşığı’’ filmi, renklerin kullanımı ve filme kazandırdıkları açısından irdelenerek, rengin sinemada anlam yaratma sürecinde sahip olduğu önem, yarattığı sanatsal etki açıklanmaya çalışılmıştır.
Renkler sinemada bir anlatı dili oluşturmada önemli bir role sahiptir. Renklerin bazı kültürlerce taşıdığı ortak anlam ve/veya izleyici de yarattığı serbest çağrışımlar dolayısıyla sinemanın sıklıkla başvurduğu bir ögedir. Renkler sinemada bazen bir konuşmanın bazen de bir durumun yerini alarak olay öyküsünde anlam bütünlüğünü sağlar. Karakterin iç dünyasını yansıtarak sanatsal bir etki yaratır. Renk unsuru sinemada kimi zaman doğrudan bir gösterge olarak karşımıza çıkarken kimi zaman da yan anlam olarak öyküyü destekleyici bir nitelik taşır. Bu çalışmada renklerin anlamı ve diğer kavramlarla ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın son kısmında aynı zamanda bir ressam olan Peter Greenaway’in ‘’Aşçı, Hırsız, Karısı ve Aşığı’’ filmi, renklerin kullanımı ve filme kazandırdıkları açısından irdelenerek, rengin sinemada anlam yaratma sürecinde sahip olduğu önem, yarattığı sanatsal etki açıklanmaya çalışılmıştır.