Tipografinin Yeniden İnşası: El Lissitzky

Author:

Year-Number: 2022-56
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu :
Number of pages: 503-511
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Konstrüktivist düşünce en çok grafik tasarımın gidişatını derinden etkileyen ileri görüşlü ressam, mimar, mühendis, grafik tasarımcı ve fotoğrafçı El (Lazar Markovich) Lissitzky tarafından geliştirilmiştir. Okuma yazma düzeyinin düşük olduğu dönemde, tasarımcılar temel geometrik formların ve basitleştirilmiş Kiril alfabesine dayalı grafiklerin, hedef kitle için daha anlaşılabilir olacağına inanıyorlardı. Lissitzky tipografiyi iletişimin yanı sıra somut görsel biçim olarak da araştırmıştır. Tipografi ile yaptığı deneysel çalışmalar günümüz tipografisinin gelişmesine etken olmuştur. Lissitzky, mimari mühendislik eğitimi alması nedeniyle tipografiyi yeniden yapılandırmıştır. Bunu mimari tasarımında kullanılan malzemeler yerine görsel ve tipografik öğelerden yeni bir yapı inşa ederek gerçekleştirmiştir. Ayrıca ızgara sistemi için zemin hazırlayan grafik tasarım kurallarını da geliştirmiştir. Bu araştırmanın amacı El Lissitzky’nin eserlerinin günümüze kadar uzanan çağdaş tipografi üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Bu doğrultuda sanatçının eserlerindeki tipografik düzenlemeleri görsel iletişim tasarımı üzerinden incelenmiş ve nitel araştıma yöntemleri kullanılarak literatür taramasından faydalanılmıştır. Eserlerinin günümüz grafik tasarımcılarına ve sanatçılarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda sanatçının eserlerine grafik tasarım eğitimi içerisinde daha fazla yer verilmesi önerilmektedir.

Keywords

Abstract

Constructivist thinking was most developed by the visionary painter, architect, engineer, graphic designer and photographer El (Lazar Markovich) Lissitzky, who deeply influenced the field of graphic design. In the era of low literacy, designers believed that basic geometric forms and graphics based on simplified Cyrillic script would be more understandable to the public. Lissitzky explored typography as a concrete visual form as well as communication. His experimental studies with typography have been a factor in the development of contemporary typography. Lissitzky restructured typography due to his architectural engineering education. He achieved this by constructing a new structure from visual and typographic elements instead of the materials used in architectural design. He also developed the graphic design rules that laid the foundation for the grid system. The aim of this research is to examine the effects of El Lissitzky's works on contemporary typography that has reached the present day. In this direction, the typographic use in the works of the artist was examined through visual communication design and the qualitative research method literature review was used. It is thought that his works will contribute to today's graphic designers and artists. In this context, it is suggested that the artist's works should be given more space in graphic design education.

Keywords