Sinema ilk icadından bu yana hızla gelişen, dönüşen, farklı kültürlerin etkisiyle evrilen ve yeni türler hatta alt türler yaratan bir sanat olarak ifade edilebilir. Bu noktada özellikle korku sineması kendi bünyesinde birçok alt tür geliştirmiş, farkı ülke sinemalarında ise bu türler kendilerine has kodlar yaratarak diğer ulus sinemalarını da etkilemiştir. Bu alt türlerden biri de İtalyan Sineması içerisinde filizlenmiş, köklerini edebiyattan alan Giallo alt türüdür. Giallo, gerilim ve korku türlerinin özelliklerini gösteren, bir yönüyle slasher türüne ilham olmuş öte yandan estetik bir erotizm ve kendine has sinematografisi, renk ve ses kullanımı ile fark yaratan bir tür olarak ifade edilebilir. Bu yapımlar kimi zaman yönüyle dedektif hikâyelerinden beslenirken kimi zaman ise korku sinemasının şiddet unsurunu içlerinde barındırmakta, bu yönleriyle hibrit ve çok yönlü yapımlar olarak sinema ikliminde kendine yer edinmektedir. Giallo türü öte yandan başka ülke sinemalarında da kendine yer edinmiştir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı Türk Sinemasında Giallo etkisinin varlığını ortaya koymaktır. Bu doğrultuda amaçlı örneklem yoluyla seçilmiş olan Kadın Düşmanı (1967), Aşka Susayanlar: Seks ve Cinayet (1972) ve Korkunç Tecavüz (1972) adlı yapımlar tematik bir şekilde metin çözümlemesi aracılığıyla incelenmiştir. Film çözümlemeleri sonucunda ismi geçen filmlerin doğrudan olmasa da dolaylı olarak Giallo alt türünden etkilendiği, ilgili yapımların yönetmenlerinin bu türe öykündüğü ve Yeşilçam özelinde İtalyan Giallo türünün belirgin ölçüde film iklimine yansımalarının görüldüğü varsayımına ulaşılmıştır.
Cinema can be defined as an art that has been rapidly developing and transforming since its invention, evolving under the influence of different cultures and creating new genres and even sub-genres. At this point, especially horror cinema has developed many sub-genres within its own body, and in the cinemas of different countries, these genres have created their own codes and influenced the cinemas of other nations. One of these sub-genres is the Giallo sub-genre, which sprouted in Italian Cinema and takes its roots from literature. Giallo can be defined as a genre that shows the characteristics of the thriller and horror genres, inspired the slasher genre in one aspect, and on the other hand, makes a difference with an aesthetic eroticism and its unique cinematography, use of color and sound. While these productions sometimes feed on detective stories in some aspects, sometimes they contain the violence element of horror cinema, and in these aspects, they take their place in the cinematic climate as hybrid and versatile productions. On the other hand, the giallo genre has also found its place in the cinemas of other countries. In this context, the aim of this study is to reveal the existence of Giallo influence in Turkish Cinema. In this direction, the films named Kadın Düşmanı (1967), Aşka Susayanlar: Seks ve Cinayet (1972) and Korkunç Tecavüz (1972) which have been selected through purposive sampling method, have been analyzed thematically through textual analysis. As a result of the film analyses, it has been hypothesized that the aforementioned films have been indirectly, if not directly, influenced by the Giallo sub-genre, that the directors of the related productions have emulated this genre, and that the Italian Giallo genre has been significantly reflected in the film climate in Yeşilçam.