Bu çalışmanın amacı Atatürk Üniversitesi kampüsü için iç mimarlık öğrencileri tarafından tasarlanan kent mobilyalarının kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesidir. Çalışmanın temel amacı, bölgesel özellikleri dikkate alarak kent mobilyası tasarım sürecinde çok yönlü bir yaklaşım geliştirmektir. Bu bağlamda, öncelikle literatür taraması yapılarak kent mobilyası tasarımına ilişkin kriterler titizlikle belirlenmiş ve öğrencilerin atölye çalışmaları ve tasarım süreçleri bu kriterler çerçevesinde ayrıntılı olarak incelenmiştir. Beş farklı grup tarafından geliştirilen kent mobilyası tasarımları, işlevsellik, ergonomi, estetik, malzeme seçimi ve sosyo-kültürel uyum gibi kritik kriterlere göre değerlendirilmiştir. Değerlendirmeler sonucunda öğrencilerin tasarımlarının genel olarak başarılı bulunduğu ancak bazı grupların özellikle sosyo-kültürel uyum ve estetik uyum konusunda zorluk çektiği ortaya çıkmıştır. Bu bulgular, tasarım süreçlerinde bölgesel ve kültürel bağlamın önemini vurgulamaktadır. Çalışmada, iç mimarlık eğitiminde kent mobilyası tasarımının yalnızca işlevsellik ve estetikle sınırlı olmaması, aynı zamanda bölgesel ve kültürel öğelerle de bütünleştirilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, öğrencilere daha geniş bir perspektiften tasarım yapmaları konusunda rehberlik etmek ve daha kapsamlı bir yaklaşım geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Gelecekteki çalışmaların bu farkındalığı daha da artırarak öğrencilerin tasarımlarında kültürel duyarlılığı ön planda tutmalarını teşvik etmesi beklenmektedir.
This study aims to comprehensively evaluate the urban furniture designed by interior architecture students for the Atatürk University campus. The primary goal of the study is to develop a multi-faceted approach in the design process of urban furniture by considering regional characteristics. In this context, a literature review was first conducted to meticulously determine the criteria for urban furniture design, and the workshop studies and design processes of the students were examined in detail within these criteria. The urban furniture designs developed by five different groups were evaluated based on critical criteria such as functionality, ergonomics, aesthetics, material selection, and socio-cultural harmony. The evaluations revealed that while the students' designs were generally found to be successful, some groups particularly struggled with socio-cultural harmony and aesthetic coherence. These findings underscore the importance of regional and cultural context in the design processes. The study emphasizes that urban furniture design in interior architecture education should not be limited to functionality and aesthetics but should also be integrated with regional and cultural elements. In this regard, the study aims to guide students in designing from a broader perspective and to help them develop a more comprehensive approach. It is expected that future studies will further enhance this awareness, encouraging students to prioritize cultural sensitivity in their designs.