Grafik tasarım disiplininde kavramsal bir yaklaşımla karmaşık olayların veya fikirlerin, yalın, özgün ve ilgi çekici metodolojilerle hafızada yer eden mesajlara / iletilere dönüştürülmesi, başarılı bir iletişim olarak ifade edilmektedir. Tasarım sürecinde; süreç yönetiminde yaratıcı ve yenilikçi yaklaşımla fark yaratabilmek için mevcut problemi doğru algılamak, düşünmek ve görebilmek gerekmektedir. Günümüz teknoloji çağında salt bilgiye dayalı iletişim kurmak yeterli olmamakla birlikte, özgün çözümlerle ön plana çıkan farklı yaklaşım ve yöntemlerin gelişmesi için anlamsal (içreksel) ve biçimsel boyutun sorgulanması, “kavramsal düşünce” yöntemlerinin ve çözümlemelerinin gerekliliği, grafik tasarım sürecinde güncel problemlerden biri olarak görülmektedir. Kavramsal düşünce boyutunu oluşturan temel içeriklerde yer alan kavramsal harmanlama ve entegrasyonun tasarım düşüncesiyle olan ilişkisini sorgulamak ve bu sürecin imgesel düşünceyle nasıl entegre olduğunu anlamak ve bu perspektiften bir anlamsal derinlik oluşturmak, grafik tasarımda sürecin arka planındaki düşünceyi doğru algılama açısından oldukça önemli bir temayı işaret etmektedir. Bu çalışma kavramsal düşünce boyutlarının temel ekseni üzerinde yer alan kavramsal harmanlama ve entegrasyon ile, kavram - biçim - anlam ilişkisi üzerine konumlandırılmıştır. Bu spektrumda yer alan konu başlıkları, grafik tasarımda düşünce üretimi ve kavramlarla düşüncenin entegre olması ekseninde anlamsal derinliğin sorgulanması açısından önemli bir kapsam niteliği taşımaktadır.
In the graphic design discipline, transforming complex events or ideas into memorable messages with simple, original and interesting methodologies with a conceptual approach is expressed as successful communication. In the design process; in order to make a difference with a creative and innovative approach in process management, it is necessary to perceive, think and see the current problem correctly. In todays technology age, it is not enough to communicate only based on information, but the questioning of the semantic (intrinsic) and formal dimension, the necessity of "conceptual thinking" methods and analyzes for the development of different approaches and methods that come to the fore with original solutions are seen as one of the current problems in the graphic design process. Questioning the relationship between conceptual blending and integration, which is included in the basic contents that make up the conceptual thinking dimension, and understanding how this process is integrated with imaginative thinking and creating a semantic depth from this perspective, point to a very important theme in terms of correctly perceiving the thought in the background of the process in graphic design. This study is positioned on the conceptual blending and integration, which is on the main axis of the conceptual thinking dimensions, and the concept - form - meaning relationship. The topics in this spectrum are important in terms of producing ideas in graphic design, integrating concepts and thinking, and questioning semantic depth.