Gerek çalgı eğitimi gerekse icracılık açısından bakıldığında korrepetisyonun çok önemli bir alan olduğu bilinmektedir. Bir enstrüman ya da ses ile bir eserin icra edilmesi sürecinde başvurulan kişi korrepetitörlerdir. Aslında bir korrepetitör sahnede bir orkestranın ve orkestra şefinin rolünü üstlenir. Sadece bu noktadan bakıldığında bile korrepetitörlük mesleğinin uzmanlık, deneyim ve pek çok alanda bilgi sahibi olmayı gerektirdiği anlaşılabilir. Bu çalışmada korrepetitörlük mesleğinin Türkiye’deki durumunun incelenmesi hedeflenmiş, bu doğrultuda Ankara’da bulunan Devlet Çoksesli Korosu ve Ankara Devlet Opera ve Balesi’nde korrepetitör kadrosunda görev yapan piyanistler çalışma gurubu olarak seçilmiştir. Çalışma grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınmış görüşme soruları uygulanmış, elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile tablolaştırılıp sunulmuştur.
It can be said that correpetition is a very important field for either instrument education or performance. A correpetitor is a person to consult for performing a musical piece with either an instrument or sound. As a matter of fact, a correpetitor fills in both an orchestra and a conductor on the scene. Even from this point of view , it is obvious that being a correpetitor requires profiecency , experience and huge amount of knowledge. The purpose of this Work is to examine the situation of being a correpeptitor in Turkey; accordingly, the pianists who work as correpetitors at State Polyphonic Choir and State Opera and Ballet in Ankara, are chosen to be examined. The interview questions prepared and expertised by the researcher, are asked to the group; the results are tabularized and presented by content analysis method.