GERÇEKÜSTÜ İLLÜSTRASYONLAR VE HİPERGERÇEK DÜNYALAR: SAUL STEINBERG

Author :  

Year-Number: 2021-49
Language : null
Konu :
Number of pages: 2219-2237
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Saul Steinberg’in gerçek algısı ile oluşan toplumsal devinimler arasındaki bağ irdelenerek yeni anlatım dillerinin oluşması üzerinde durulmaktadır. Steinberg’in gerçeküstü yaklaşımları ile teknolojilerin var ettiği yeni dünyalar arasındaki ilişki temel olarak iki açıdan ele alınmaktadır. Birincisi gerçeğin sorgulanmasına dair yaklaşım, ikincisi ise düşünsel olarak zihin ekseninde yaşam biçimlerinin dayattığı bir biçimdir. İfade etme yöntemi olarak zorunlulukların şekillendirdiği dillerin yanında yine bu zorunlulukları aşmanın da kendine özgü dil oluşturdukları bilinmektedir. Mesajın iletilmesine yönelik bu yaklaşımların teknik bir dil olarak tercih edilmesi irdelenmektedir. İdeolojik aygıtların dayattığı gerçek ile sorgulanan gerçeğin arasındaki tutarsızlıklar, anlatım dilleri anlamında yaklaşımlar sergilenmesine neden olabilmektedir. Sanatçının gerçeği anlatma yöntemlerini kodlaması bu anlamda üzerinde durulan yaklaşım biçimi olarak görülmektedir. Steinberg’in yeni gerçeklikleri retorik bir anlatımla ifadesi için kullandığı dil ve üretim biçimi olarak disiplinlerarası yaklaşımı kronolojik bir çizgide anlatılmaktadır. Toplumsal olarak kurgulanan yaşam biçimlerinin insanın kendisini gerçeğinden koparılması özellikle manzaralar ile betimlenmektedir. Bu makale nitel bir metedoloji ile örnekleriyle incelenip tartışmaya açılmaktadır.

Keywords

Abstract

The connection between Saul Steinberg's real perception and social movements is examined and the formation of new expression languages is emphasized. The relationship between Steinberg's surrealistic approaches and the new worlds created by technologies is basically discussed from two perspectives. The first is the approach to questioning the truth, and the second is a form imposed by life styles on the axis of the mind. It is known that in addition to the languages shaped by the necessities as a method of expression, overcoming these necessities also creates a unique language. The choice of these approaches to conveying the message as a technical language is discussed. The inconsistencies between the reality imposed by ideological devices and the reality questioned can cause approaches in terms of expression languages. The artist's coding of the methods of telling the truth is seen as the approach that is emphasized in this sense. Steinberg's interdisciplinary approach as language and production style, which he uses to express new realities with a rhetorical expression, is explained in a chronological line. The detachment of socially constructed lifestyles from the reality of human beings is especially described with landscapes. This article is examined and discussed with a qualitative methodology and examples.

Keywords


  • Arnheim, R. (2009). Görsel düşünme (Çev.): Metis yayınları.

  • Arnheim, R. (2009). Görsel düşünme (Çev.): Metis yayınları.

  • Art, N. G. o. (2021). Saul Steinberg. Erişim Tarihi. 09.06.2021 https://www.nga.gov/collection/artist- info.6322.html sitesinden alındı

  • Arthur.io. (2021). Inge Morath & Saul Steinberg. Erişim Tarihi. 05.06.2021 https://arthur.io/art/inge- morath-saul-steinberg sitesinden alındı

  • Arts, U. o. I. a. U.-C. C. o. F. a. A. (1969). Contemporary American painting and sculpture 1969 (Çev.): Urbana, Il: College of Fine and Applied Arts. University of Illinois.

  • Baudrillard, J. (2018). Simülakrlar ve simülasyon (Çev.): Doğu Batı Yayınları.

  • Benjamin, W. (2012). Fotoğrafın Kısa Tarihi, Teknik Araçlarla Yeniden-Üretim (Çoğaltma) Çağında Sanat Eseri (Çev., O. Akınhay): Agora Kitaplığı.

  • Bigduck.org. (2021). Friends of The Big Duck. Erişim Tarihi. 20.06.2021 https://bigduck.org/ sitesinden alındı

  • Chicago, A. I. o. (2017). Along the Lines: Selected Drawings by Saul Steinberg. Erişim Tarihi. 02.01.2021https://www.artic.edu/exhibitions/2949/along-the-lines-selected-drawings-by-saul-steinberg sitesinden alındıCohen, L. (2019). Crazy Facts About The Big Duck. Erişim Tarihi. 15.06.2021 https://www.longisland.com/news/11-24-19/crazy-facts-about-the-big-duck.html sitesinden alındı

  • Dose, T. A. (2019). 13 Artists Who Highlight the Power of Words. Erişim Tarihi. 25.06.2021https://www.theartdose.com/blog/thirteen-artists-who-highlight-the-power-of-words-b44.html sitesindenDotto, E. (2017). Drawing Hands. The Themes of Representation in Steinberg and Escher’s Images. Proceedings, 1, 1090. doi:10.3390/proceedings1091090

  • Foundation, T. S. S. (2020). Saul Steinberg: An Overview. Erişim Tarihi. 04.12.2020 https://saulsteinbergfoundation.org/ sitesinden alındı

  • Goldstein, E. M., Victoria. (2018). SAUL STEINBERG , Drawings, Constructions & Objects. ErişimTarihi. 02.01.2020 http://drawingroom- gallery.com/catalogue/Saul%20Steinberg%202018%20catalogue.pdf sitesinden alındı

  • Gombrich, E. H. (1983). The Wit of Saul Steinberg. Art Journal, 377,378,379,380.

  • Josenhans, F. V. (2020). Hedda Sterne and the Lure of New York. In B. Dogramaci, M. Hetschold, L. K. Lugo, R. Lee, & H. Roth (Eds.), Arrival Cities (pp. 389-406): Leuven University Press.

  • Kennicott, P. (2018). Think you don’t understand art? This is the one book you’ll need. Erişim Tarihi.01.01.2021 https://www.washingtonpost.com/entertainment/museums/think-you-dont-understand-art-this-is-the-one-book-youll-need/2018/12/14/42650392-f80d-11e8-8c9a-860ce2a8148f_story.html sitesinden alındıMankoff, R. (2010). Saul Steinberg. Erişim Tarihi. https://www.newyorker.com/cartoons/bob- mankoff/saul-steinberg sitesinden alındı

  • Mihalache, A. M. (2018). Boredom’s Metamorphosis: Robert Venturi and Saul Steinberg. (Doctor of Philosophy), Virginia Polytechnic Institute and State University,

  • Museum, N. R. (2021). Saul Steinberg. Erişim Tarihi. 12.06.2021 https://www.illustrationhistory.org/artists/saul-steinberg sitesinden alındı

  • Norman, W. (2020). Saul Steinberg, Moma, and The Unstable Cultural Field. Italian Modern Art(3).

  • Pace/Macgill. (2014). Saul Steinberg: 100th Anniversary Exhibition. Erişim Tarihi. 08.06.2021 https://www.pacemacgill.com/saul-steinberg-100th-anniversary sitesinden alındı

  • Rosenberg, H. (1984). Saul Steinberg Sanatı ve Çizgileri (Çev.). Ankara: Yarın Yayınları.

  • Smith, J., Steinberg, S., Vassar, C., Frances Lehman Loeb Art, C., & Pierpont Morgan, L. (2006). Saul Steinberg : illuminations (Çev.). New Haven: Yale University Press.

  • Strike, K. (2020). Inge Morath Photographs Saul Steinberg and his Brilliant Mask Parties. Erişim Tarihi.06.06.2021 https://flashbak.com/inge-morath-photographs-saul-steinberg-and-his-brilliant-mask-parties- 426736/ sitesinden alındı

  • Subirachs, J. M. (2011). Saul Steinberg. Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, 17, 101-103.

  • Tedeschini Lalli, M. (2008). Fuga d'artista. L'internamento di Saul Steinberg in Italia attraverso il suo diario e i suoi disegni. Mondo Contemporaneo(2), 91-136.

  • Time. (1965). May 14, 1965 | Vol. 85 No. 20. Erişim Tarihi. 01.06.2021 http://content.time.com/time/magazine/0,9263,7601650514,00.html sitesinden alındı

  • Vowinckel, G. (2011 - 2013). Steinberg’s Umgang mit Stil. Paper presented at the Images modèles, images déplacées. https://www.gertrudvowinckel.de/vorträge

  • Witham, N. (2016). Will Norman, Transatlantic Aliens: Modernism, Exile, and Culture in Midcentury America. Transatlantica, 2.

  • Yau, J. (2018). The Parallel Worlds of Philip Guston and Saul Steinberg. Hyperallergic, December 16.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics