PAUL GAUGUİN’İN PRİMİTİF RESİMLERİNDEKİ KADIN İMGELERİNİN ANATOMİK AÇIDAN ELE ALINIŞI

Author :  

Year-Number: 2021-48
Language : null
Konu :
Number of pages: 1947-1954
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Post Empresyonist bir sanatçı olan Paul Gauguin 7 haziran 1848’de Paris şehrinde doğmuştur. Pissarro, Cezanne ve Van Gogh ile birlikte resimler yapıp çalışan sanatçı Gauguin’i, empresyonist çalışmalar tatmin etmemiştir. Sanatçı farklı kültürlerin etkisi altına girmiş kendisine Asya ve Afrika kültürleri daha çekici gelmiş ve mistik bir duygu vermiştir. Gauguin bu kültürlerin dışında Japon kültüründen de etkilenmiştir. O dönemlerde Fransa’nın Tahiti’yle ticari ilişkileri yoğun yaşanmaktaydı. Bundan ötürü de fransa’dan Tahiti’ye gitmek kolaydı. Van Gogh ile arkadaş olan sanatçı, bir süre sonra arası bozulmuş ve ciddi ekonomik sıkıntılar yaşamıştır. Gauguin yaşadığı bu olaylar ve Avrupa’nın gürültülü havasından ve yoğun sanatsal ortamından sıkılmasından ötürü inzivaya çekilmek amacıyla Tahiti’ye gitmiştir. Tahiti’ye giden Gauguin orda da resim çalışmaları yürütmüştür. Buradaki çalışmaları sanatçının primitif tarzda resimler yapmasına yol açmıştır. Sanatçı 54 yaşında hastalıktan ölmüş eserleri ise öldükten sonra değer kazanmıştır. Araştırmanın amacı Paul Gauguin’in primitif resimlerinde özellikle çalıştığı kadın imgelerinin anatomik görünümündeki farklılığı plastik açıdan ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın önemi ise Gauguin’in eserlerinde yer alan imgelerin sanata kattığı değeri anlaşılır hale getirmektir. Araştırma nitel bir araştırma olup bilgilere erişebilmek amacıyla literatür taramasına gidilmiştir. Araştırmada sanatçının birçok resmi incelenmiş ve aralarından 8 tane ortak özellik gösteren resim plastik açıdan ele alınmış ve betimsel analiz metodu ile irdelenmiştir. Araştırmanın sonucunda sanatçının kadın figürlerinde uyguladığı ton ve lekelerin anatomik açıdan üç boyut algısını oluşturduğu, figürlerdeki kontur çizgilerin ve oran/orantıda yapılan yer yer daralmaların oransal açıdan figürleri kendi içinde yada figürler arasında oranını bozup basit, hantal ve primitif bir görünüme neden olduğu, resimlerinde her ne kadar sıcak renkler kullansa da ağırlıklı olarak soğuk renklerin kullanılması resimlerin primitif algılanmasında destekleyici rol oynadığı anlaşılmaktadır.

Keywords

Abstract

Paul Gauguin, a Post-Impressionist artist, was born in Paris on June 7, 1848. The artist Gauguin, who painted and worked with Pissarro, Cezanne and Van Gogh, did not satisfy impressionist work. The artist came under the influence of different cultures, Asian and African cultures became more attractive and gave him a mystical feeling. Gauguin was also influenced by Japanese culture outside of these cultures. At that time, France's trade relations with Tahiti were intense. Because of this, it was easy to go from France to Tahiti. After a while, the artist, who was friends with Van Gogh, broke down and experienced serious economic difficulties. Gauguin, bored with these events and the noisy weather and intense artistic environment of Europe, went to Tahiti to retreat. Gauguin, who went to Tahiti, also studied painting there. His work here led the artist to make paintings in the primitive style. The artist died of illness at the age of 54, and his works gained value after his death. The aim of the research is to reveal the difference in the anatomical appearance of female images, which Paul Gauguin specifically worked on in primitive paintings. The importance of research is to make clear the value that the images contained in Gauguin's works add to art. The research is a qualitative research and a literature review was conducted in order to access the information. In the research, many paintings of the artist were examined and 8 paintings showing common features were examined from a plastic point of view and examined by descriptive analysis method. The female figure of the artist as a result of the research and practising in three dimensions from the point of stains that creates tons of anatomical figures in the perception of contour lines and Ratio/Proportion in the contraction of the figures made within themselves or from place to place in relative terms the ratio between the break and the figures simple, bulky and primitive appearance, caused by the use of cool colors mainly warm colours, each of the paintings in the perception of the images although it uses primitive is understood to play a supportive role.

Keywords


  • Cassou, J. (1987), Sembolizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi, İstanbul.

  • Cassou, J. (1987), Sembolizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi, İstanbul.

  • Erden, E. O. (2016), Modern Sanatın Kısa Tarihi, İstanbul, Hayalperest Yayınevi. İstanbul Thomson, J. (2014), Modern Resim Nasıl Okunur. Hayalperest Yayınevi, İstanbul.

  • Lynton, N. (1982), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, Ankara.

  • Serullaz, M. (1991) Empresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi, İstanbul.

  • Walther, I. F. (1993), Paul Gauguin, Yeryüzü Cennetinin Peşinde, Benedikt Taschen Verlog GmbH, (ABC Kitabevi Yayın ve Dağıtım A.Ş.) İstanbul.

  • Resim 3:https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=gauguin+eski+zamanlarda&sa=X&ved=2ahUKEwi6poHupqDsAhUPmBQKHSCoCa4QjJkEegQIChAB&biw=1093&bih=500#imgrc=sepZkX-VOtisNM Resim 4: Erden, E. O. (2016), Modern Sanatın Kısa Tarihi, İstanbul, Hayalperest Yayınevi.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics