Belleğin Yeniden İnşası Bağlamında Zhang Xiaogang’ın Resimleri

Author :  

Year-Number: 2024-Cilt 10 Sayı 4
Yayımlanma Tarihi: 2024-07-24 19:43:43.0
Language : Türkçe
Konu : Plastik Sanatlar
Number of pages: 669-675
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Zhang Xiaogang (1958, Çin), çağdaş Çin sanatının önde gelen ressamlarından biridir. Çin’de yaşanan Kültür Devrimi (1966) hem hayatının hem de sanat hayatının en önemli kırılma noktası olmuştur. Çalkantılı bir gençlik süreci yaşayan Xiaogang, Sichuan Güzel Sanatlar Enstitüsünde sanat eğitimi aldı (1977). Sanatçı, ülkesini ve kişisel yaşamını etkileyen devrim sürecini ve sonrasını sanat pratikleri bağlamında dramatik ve sembolik göstergelerle inşa etmiştir. Kimlik, bellek ve aile kavramları ekseninde dönüp duran Xiaogang’ın çalışmaları Çin’in yakın siyasi tarihinin kültürel zeminine oturmaktadır. Xiaogang, kişisel hayatının çelişkilerinden ve uyumsuzluklarından beslenmektedir. Bu uyumsuzluk ve çelişkiler zinciri onun sanatında dinamik göstergeler olarak değil birbirini tekrarlayan imgelerle açığa çıkmaktadır. Bu araştırma kapsamında Çin sanatının en ünlü ressamlarından Zhang Xiaogang’ın kişisel belleğinin etkisiyle ortaya çıkan sanat pratikleri anlatılmaya çalışılacaktır.

Keywords

Abstract

Zhang Xiaggang (born 1958 in China) is one of the leading painters of contemporary Chinese art. China's Cultural Revolution (1966) was a major turning point in both his life and artistic career. After a turbulent youth, Xiagang studied art at the Sichuan Institute of Fine Arts (1977). The artist has constructed the revolutionary process and its aftermath, which affected his country and his personal life, with dramatic and symbolic signifiers in the context of his artistic practice. revolving around the concepts of identity, memory and family, Xiaogang's work is set against the cultural backdrop of China's recent political history. Xiaogang draws on the contradictions and incongruities of his personal life. This chain of incongruities and contradictions is revealed in his art not as dynamic signs but as repetitive images. This research will try to explain the artistic practices of Zhang Xiaogang, one of the most famous painters of Chinese art, which emerged with the influence of his personal memory.

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics